Our team, a wealth of unique expertise for you.

Our team of marketing communication specialists has solid experience in managing public affairs issues, digital solutions, and one-of-a-kind campaigns. Since 2002, we have helped hundreds of organizations shine, designed compelling brands, deployed numerous successful campaigns, and brought high-performing WordPress sites to life.

In addition to our core team, we are fortunate to work with many collaborators and technology partners, enabling us to meet our clients’ growing needs. We rely on the expertise and know-how of analysts, designers, web developers, translators, photographers, and videographers.

JULIE BOURBONNIÈRE, M.A.

PRESIDENT AND CHIEF EXECUTIVE OFFICER

JULIEN ACOSTA

DIRECTOR, COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS

ÉRIC DUMOULIN

ADVISOR, COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS

Marie-Michèle Nadon

Advisor, internal communication and transformation management

CAROLINE MÉNARD

DIRECTOR, STUDIO

MYLÈNE MÉNARD

ADVISOR, PUBLIC RELATIONS & TRANSLATOR

MARYNA PAWLIK

GRAPHIC, WEB, AND INTERACTIVE MEDIA DESIGNER

MARIE-CLAUDE ROUSSEL

DIRECTOR, WEB PROJECTS AND MARKETING

Our collaborators

MÉLISSA DALLAIRE

ADVISOR, COMMUNICATION AND MARKETING

ANNIE DAOUST

ADVISOR, COMMUNICATION

GUY HAMELIN

PHOTOGRAPHER AND VIDEOGRAPHER

Julie Bourbonnière, une présidente inspirante au cœur des communications et du marketing

Avec près de 25 ans d’expérience dans les communications, les médias et le marketing, Julie Bourbonnière est une figure incontournable du secteur. Présidente de l’Agence C4 Communications depuis 2024, elle s’illustre par son leadership visionnaire et sa capacité à transformer des idées en stratégies percutantes.

Durant sa carrière, Julie a dirigé des campagnes d’envergure pour des marques et organisations prestigieuses telles que Bio-K+, Cavalia, Hotels.com, et Rolls-Royce Canada. Son approche innovante et son expertise diversifiée – en stratégies de communication, relations de presse, médias sociaux, affaires publiques, formation et organisation d’événements – ont été déterminantes dans l’engagement et la croissance de ses clients.

Diplômée en science politique, journalisme international et communications, Julie incarne l’équilibre parfait entre créativité et rigueur stratégique. Depuis qu’elle a rejoint C4 Communications, elle a consolidé la place de l’agence comme un acteur clé dans le domaine, tout en restant ancrée dans des valeurs de collaboration et d’impact durable.

Fort d’une expérience de près de 15 ans dans le monde des communications, amorcée sur la colline parlementaire à Ottawa, puis au sein du Conseil de presse du Québec et enfin sur la scène politique municipale montréalaise, au sein de l’équipe de la mairesse Plante, Julien Acosta a acquis au fil des ans une solide expertise en relations publiques et en marketing social et politique. Esprit à la fois créatif, stratégique et méthodique, il a au fil de sa carrière assuré la réalisation de dizaines de campagnes de communication, œuvrant autant à leur conception qu’à leur production, pour des organisations grandes et petites, appartenant à divers secteurs (santé, environnement, développement social, politique, etc.). 

Sa nature profondément curieuse l’amène à toujours développer une compréhension approfondie des dossiers qu’il traite, la forme n’étant jamais autre chose que le fond qui remonte à la surface. À ce titre, il aime lire, comprendre, analyser, challenger, tout en se laissant guider par ses intuitions, qui l’ont plutôt bien servi jusqu’ici. 

Au fil du temps, Julien Acosta a développé tout un arsenal de compétences qu’il met aujourd’hui au service de ses clients: de solides aptitudes rédactionnelles, un esprit d’analyse aiguisé, une gestion de projets serrée et efficace et des conseils stratégiques adaptés au contexte.

Éric cumule plus de 25 ans d’expérience dans le domaine des communications. Il a commencé sa carrière comme animateur à la radio et à la télé avant de travailler en communication et relations publiques pour des OBNL impliqués dans l’événementiel, le développement local et le soutien à l’entrepreneuriat. Cela lui a permis de développer son expertise en matière de planification stratégique des communications, de relations de presse et d’organisation d’événements. Éric a également acquis de solides compétences en créativité média et ventes, notamment chez Cogeco Média, où il a élaboré et déployé des campagnes de promotion multi-plateformes pour des entreprises diverses. Il est reconnu pour son sens de l’organisation, sa créativité et sa rigueur avec le souci du détail et du travail bien fait.Éric a complété un certificat en communication à l’Université de Sherbrooke et a obtenu des attestations en analyse marketing, relations publiques et médias sociaux. Il poursuit régulièrement sa formation pour rester à l’avant-garde des tendances en communication.

Marie-Michèle Nadon cumule plus de 20 ans d’expérience en communications dans une variété de secteurs — des télécommunications au transport collectif, en passant par l’ingénierie et l’industrie minière. Spécialiste des communications internes, elle a un faible avoué pour les employés de première ligne, son public de prédilection. Bilingue (français/anglais), elle sait trouver le ton juste pour créer un véritable dialogue, donner du sens et rallier les équipes, même dans les contextes les plus exigeants.

Au fil de sa carrière, Marie-Michèle a accompagné des organisations dans d’importantes transformations: changements de modèles opératoires, fusions-acquisitions, réorganisations, négociations, déploiement de programmes variés (avantages sociaux, reconnaissance, SST), implantation de logiciels et virages culturels. Quelle que soit la complexité du dossier, elle garde la même conviction: le changement passe d’abord et avant tout par les gens.

Titulaire d’un baccalauréat de l’Université McGill et d’un MBA de HEC Montréal, elle allie expertise stratégique et créativité. Reconnue pour son énergie contagieuse et son style coloré, Marie-Michèle est la partenaire idéale pour accompagner les organisations dans leurs grandes transitions — avec cœur, clarté et une bonne dose d’enthousiasme.

Caroline Ménard se spécialise depuis plus de 20 ans en création graphique et multimédia, notamment à titre de conceptrice et directrice artistique. Son expérience professionnelle touche le branding, la communication événementielle, la conception web, l’optimisation du référencement, le marketing électronique et le multimédia pour des projets variés principalement dans les secteurs publics et privés des arts, de la santé, de la finance, du commerce, du tourisme, de la formation et des ressources humaines.

Titulaire d’un baccalauréat ès arts en communication, profil multimédia de l’UQAM et d’un diplôme collégial en Lettres, profil cinéma, Caroline jumelle les compétences de designer graphique et web interactif à celles de chargée de projet avec nos nombreux partenaires.

Mylène Ménard est une conseillère linguistique et traductrice (anglais vers le français), en plus d’être une professionnelle aguerrie des relations publiques avec plus de 20 ans d’expérience. Son expertise couvre divers secteurs, notamment les communications d’entreprise, les relations publiques et la gestion de projets linguistiques. Grâce à sa maîtrise des nuances culturelles et linguistiques, Mylène aide les organisations à transmettre efficacement leurs messages à un public francophone.

Elle est diplômée de l’université d’Ottawa en communications et science politique et possède un certificat en traduction de l’université de Montréal. Passionnée d’art et de mode, elle a également complété une formation en maquillage artistique.

Maryna œuvre dans le domaine de la communication visuelle depuis plus de 10 ans. Depuis 2017, elle conçoit le branding, les sites web et les outils de communication de clients variés de l’Agence, des projets qui se distinguent par leur originalité et leur modernité. Ses compétences s’expriment aussi bien dans le domaine du design graphique que du web ou de l’impression. Maryna est également illustratrice et peintre, des talents d’artiste qui lui permettent d’apporter un regard créatif unique sur les mandats qui lui sont confiés par notre clientèle.

Elle est diplômée en communication visuelle et multimédia de l’École supérieure des arts appliqués de Roubaix (France), ainsi qu’en design graphique de la prestigieuse Académie Royale des beaux-arts de Gand (Belgique). 

Marie-Claude œuvre dans le milieu publicitaire depuis plus de 30 ans. Elle possède une vaste expertise en publicité et marketing acquise tant en agence que du côté annonceur, ce qui lui permet d’avoir une vision très précise des besoins de nos clients. Reconnue pour son grand sens de l’organisation, son souci du détail et son esprit d’analyse, elle met sa passion et son dévouement au service de chaque client.

Diplômée en Sciences de la communication de l’Université de Montréal, Marie-Claude a rapidement mis son expertise au service de clients prestigieux et variés tels que L’Oréal Canada, Desjardins, Tourisme Québec et la SAQ, pour qui elle a planifié des campagnes média nationales. Elle a su mettre à profit son amour du cinéma en contribuant au lancement de plus de 200 films distribués par Films Séville.

Au fil des ans, elle a su diversifier son expertise pour toucher à la promotion, la gestion de projets, la conception de matériel publicitaire et promotionnel, de même qu’au marketing de contenu.

À titre de directrice-conseil et véritable chef d’orchestre de l’agence, elle veille à ce que les meilleurs talents soient mobilisés sur chacun des dossiers qu’elle gère. Sa rigueur permet d’assurer le respect des échéances, du budget, ainsi que la fidélité à la marque et la qualité du travail réalisé. Grâce à son style de gestion collaboratif, elle sait rapidement tisser des liens avec les clients pour s’assurer d’atteindre les objectifs!

Mélissa collabore à des nombreux projets au sein de notre agence. Au fil des ans, différents mandats de stratégie, d’organisation d’événement et de mise en œuvre de campagnes lui ont été confiés et ont permis à des clients de d’atteindre leurs objectifs. À titre de conseillère, elle réalise des analyses et formule des recommandations qui permettent de comprendre l’environnement interne et externe de chacun des clients avec lesquels elle travaille. Détentrice d’un bac en histoire et d’un certificat en communication organisationnelle, ses études en lettres et en histoire lui ont permis d’aiguiser sa plume et de consolider ses aptitudes rédactionnelles. Ses spécialités sont la réalisation de stratégie et plan de communications, l’organisation d’événement et la rédaction de divers documents, tels que rapports de campagnes, communiqués de presse, brochures, synopsis pour pub télé ou radio, publicités imprimées, numériques, etc.

Annie Daoust joue un rôle clé au sein de C4 Communications, où elle met à profit près de 25 ans d’expérience en communications. Spécialiste de la rédaction, de la gestion et de l’organisation d’événements, elle excelle dans la conception de plans et de campagnes de communication stratégiques, livrant des messages clairs et percutants adaptés aux besoins des clients. Polyvalente et minutieuse, Annie gère avec aisance des projets complexes, tout en maintenant un esprit collaboratif et un enthousiasme constant. Titulaire d’une maîtrise en communication avec mention d’excellence de l’UQAM, elle possède également un baccalauréat en relations publiques et second en psychologie, renforçant sa capacité à comprendre et répondre efficacement aux attentes variées des partenaires de l’agence.

Guy Hamelin est réalisateur et spécialiste de l’image depuis plus de 25 ans, avec une expertise ancrée dans l’univers du web et des réseaux sociaux. En parallèle à l’essor de ces plateformes, il a créé des vidéos pour des entreprises et des publicités, adaptant son approche aux formats modernes d’Instagram, Facebook, LinkedIn et TikTok. Polyvalent, il maîtrise la caméra vidéo et photo, l’éclairage, la prise de son, le montage et est pilote de drone certifié. En plus d’avoir enseigné la photographie et le cinéma à l’Institut Grasset et au Collège Marsan, Guy consacre près de la moitié de son temps aux OBNL, réalisant des reportages pour plus de 30 organisations dans les deux dernières années.

Consulter son portefolio

Julie Bourbonnière is an inspiring leader at the heart of communications and marketing.

With nearly 25 years of experience in communications, media, and marketing, Julie Bourbonnière is a prominent figure in the industry. As President of C4 Communications since 2024, she stands out for her visionary leadership and her ability to transform ideas into powerful strategies.

Throughout her career, Julie has led large-scale campaigns for prestigious brands and organizations such as Bio-K+, Cavalia, Hotels.com, and Rolls-Royce Canada. Her innovative approach and diverse expertise—in communication strategies, public relations, social media, public affairs, training, and event organization—have been instrumental in engaging and growing her clients’ audiences.

Holding degrees in political science, international journalism, and communications, Julie embodies the perfect balance between creativity and strategic rigor. Since joining C4 Communications, she has strengthened the agency’s position as a key player in the field while remaining grounded in values of collaboration and sustainable impact.

With nearly 15 years of experience in communications—beginning on Parliament Hill in Ottawa, then at the Quebec Press Council, and finally in Montreal’s municipal politics on Mayor Plante’s team—Julien Acosta has developed solid expertise in public relations and social and political marketing. Both creative and strategic in his thinking, he has overseen dozens of communication campaigns throughout his career, working on their conception and production for organizations large and small, across various sectors (health, environment, social development, politics, etc.).

His deeply curious nature drives him to develop a thorough understanding of every issue he tackles, since form is always an expression of substance. In this respect, he enjoys reading, understanding, analyzing, and challenging, while following his instincts—which have served him well so far.

Over time, Julien Acosta has built a wide arsenal of skills that he now puts to work for his clients: strong writing abilities, a sharp analytical mind, tight and efficient project management, and strategic advice tailored to each context.

Éric has more than 25 years of experience in communications. He began his career as a radio and television host before transitioning into communication and public relations for non-profits involved in events, local development, and entrepreneurship support. This allowed him to develop expertise in strategic communication planning, press relations, and event organization. Éric also acquired solid skills in media creativity and sales, notably at Cogeco Média, where he designed and deployed multi-platform promotional campaigns for diverse companies. He is recognized for his organizational sense, creativity, and rigor, with a keen attention to detail and quality craftsmanship. Éric holds a certificate in communication from the Université de Sherbrooke and has earned accreditations in marketing analysis, public relations, and social media. He regularly continues his education to stay at the forefront of communication trends.

Marie-Michèle Nadon has more than 20 years of experience in communications across a wide range of sectors, from telecommunications to public transit, as well as engineering and the mining industry. An internal communications specialist, she openly admits a soft spot for frontline employees—her favorite audience. Fully bilingual (French/English), she has a knack for finding the right tone to foster real dialogue, provide meaning, and bring teams together, even in the most demanding contexts.

Marie-Michèle has supported organizations through major transformations: operating model changes, mergers and acquisitions, reorganizations, negotiations, rollout of various programs (benefits, recognition, OHS), software implementations, and cultural shifts. No matter how complex the challenge, she holds fast to her conviction: change begins, first and foremost, with people.

She holds a bachelor’s degree from McGill University and an MBA from HEC Montréal, combining strategic expertise with creativity. Known for her contagious energy and vibrant style, Marie-Michèle is the ideal partner to guide organizations through major transitions—with heart, clarity, and a healthy dose of enthusiasm.

For over 20 years, Caroline Ménard has specialized in graphic and multimedia creation, notably as a designer and art director. Her professional experience spans branding, event communication, web design, search engine optimization, email marketing, and multimedia for diverse projects—primarily in the arts, health, finance, commerce, tourism, education, and human resources sectors.

Holding a Bachelor of Arts in Communication (multimedia profile) from UQAM and a college diploma in Letters (cinema profile), Caroline combines graphic and interactive web design skills with project management expertise alongside our numerous partners.

Mylène Ménard is a linguistic advisor and translator (English to French), as well as a seasoned public relations professional with over 20 years of experience. Her expertise covers various sectors, including corporate communications, public relations, and linguistic project management. Thanks to her mastery of cultural and linguistic nuances, Mylène helps organizations convey their messages effectively to a Francophone audience.

She holds degrees in Communications and Political Science from the University of Ottawa and a translation certificate from the Université de Montréal. Passionate about art and fashion, she has also completed training in artistic makeup.

Maryna has worked in visual communication for over 10 years. Since 2017, she has designed branding, websites, and communication tools for a variety of agency clients—projects distinguished by their originality and modernity. Her skills cover graphic design, web design, and print. Maryna is also an illustrator and painter—additional artistic talents that allow her to bring a uniquely creative perspective to every assignment from our clients.

She holds a degree in Visual Communication and Multimedia from the École supérieure des arts appliqués de Roubaix (France) and a Graphic Design degree from the prestigious Royal Academy of Fine Arts in Ghent (Belgium).

Marie-Claude has worked in advertising for over 30 years. She possesses extensive expertise in advertising and marketing gained both in agencies and on the client side, allowing her to have a very precise understanding of our clients’ needs. Renowned for her organizational skills, attention to detail, and analytical mindset, she brings her passion and dedication to every client.

With a degree in Communication Sciences from the Université de Montréal, Marie-Claude quickly applied her expertise to prestigious and diverse clients such as L’Oréal Canada, Desjardins, Tourisme Québec, and the SAQ, for which she planned national media campaigns. She also leveraged her love of cinema by contributing to the launch of over 200 films distributed by Films Séville.

Over the years, she has diversified her expertise to include promotion, project management, creation of advertising and promotional materials, and content marketing.

As a senior consultant and true orchestra conductor of the agency, she ensures that the best talents are assigned to each project she manages. Her rigor guarantees respect for deadlines, budgets, brand fidelity, and work quality. Thanks to her collaborative management style, she quickly builds strong relationships with clients to ensure their objectives are met!

Mélissa collaborates on numerous agency projects. Over the years, she has been entrusted with various mandates in strategy, event organization, and campaign implementation, helping clients achieve their objectives. As an advisor, she conducts analyses and offers recommendations that provide insight into the internal and external environments of each client she works with. Holding a bachelor’s degree in History and a certificate in Organizational Communication, her studies in literature and history have sharpened her pen and strengthened her writing skills. Her specialties include developing communication strategies and plans, organizing events, and writing various documents such as campaign reports, press releases, brochures, TV or radio ad scripts, printed and digital ads, etc.

Annie Daoust plays a key role at C4 Communications, bringing nearly 25 years of experience in communications. A specialist in writing, event management, and organization, she excels at crafting strategic communication plans and campaigns that deliver clear, impactful messages tailored to clients’ needs. Versatile and meticulous, Annie handles complex projects with ease while maintaining a collaborative spirit and constant enthusiasm. She holds a master’s degree in Communication with honors from UQAM, as well as bachelor’s degrees in Public Relations and Psychology, reinforcing her ability to understand and effectively meet the agency’s partners’ diverse expectations.

Guy Hamelin is a filmmaker and imaging specialist with over 25 years of experience, rooted in the web and social media landscape. Alongside the growth of these platforms, he has produced videos for businesses and ads, adapting his approach to modern formats on Instagram, Facebook, LinkedIn, and TikTok. A versatile professional, he masters video and still photography, lighting, sound recording, editing, and is a certified drone pilot. In addition to teaching photography and filmmaking at Institut Grasset and Collège Marsan, Guy dedicates nearly half of his time to non-profits, producing reports for more than 30 organizations in the past two years.

View his portfolio